mandag den 26. marts 2012

Bag Facaden på DR1

Det har indlæg bliver nok lidt mere dystert end hvad jeg hidtil har skrevet. I tirsdags sendte DR1 programmet Bag Facaden: Misbrugt i værtsfamilien. Programmet handlede om nogle danske udvekslingsstudenter, som havde haft nogle rigtige dårlige oplevelser i deres udvekslingsår i USA. Det hele er selvfølgelig virkelig forfærdeligt, og stor ros til dem som står frem, men det var også deres organisation, som skal have meget af skylden! Når man går og venter spændt på at komme afsted som mig, fanger alt omkring udveksling selvfølgelig ens interesse. Men bare rolig - de to organisationer som var med i programmet, og havde svigtet de studerende var STS og InterStudies. Så hvis man har tænkt sig at rejse med dem, vil jeg stærkt anbefale at man lige se den her video først! Heldigvis rejser jeg jo med Explorius (og Aspect i USA), som jeg er helt tryg ved. Ca. en time efter udsendelsen var de inde at skrive på facebook, at vi kunne være helt rolige, for de samarbejdede ikke med nogle af de amerikanske organisationer, som der var problemer med - pyha altså. Udover det modtog vi en beroligende mail fra Explorius, og som de skrev, var det jo kun en ud af rigtig, rigtig mange som fik problemer. Så i skal overhovedet ikke være urolige for mig, og når jeg nu har fået min værtsfamilie er der intet og være bekymret for, for de er super flinke. 
-
For at skifte lidt emne har jeg skrevet meget med den ældste pige, Amber, på facebook, og også lidt med den yngste pige og moren. Så er jeg også blevet friends på facebook med deres mormor og min områderepræsentant, så det hele går fremad. Har forresten lige været i Århus i weekenden med en veninde for at besøge vores fælles veninde, det var SÅ hyggeligt - en weekend med shopping, caféer og veninder, mums! 
-
Hvis i har lyst, kan i se programmet fra i tirsdags her: Bag Facaden: Misbrugt i værtsfamilien     

1 kommentar:

  1. Var du tryg ved Aspect ???

    https://en.wikipedia.org/wiki/Speak_Education

    SvarSlet