mandag den 26. november 2012

Thanksgiving & Black Friday

I torsdags var det Thanksgiving her i USA, hvilket betyder, at vi ikke havde skole både torsdag og fredag! Thanksgiving er en dag hvor amerikanerne en thankful for de ting de har, og fejrer det ved at spise en masse mad og se football. Vi tog først ud til min grandpas hus klokken 11 og hyggede lidt og så football, og derefter tog vi til min great grandmas house, hvor der var en kæmpe middag med hele familien. Vi fik kalkun, mashed potatoes, majs, sauce, salat og forskellige former for pies. Pumpkin pie er dog virkelig, virkelig ulækkert, synes jeg! Men det var super hyggeligt alt sammen. 

Thanksgiving tradition - apple cider
Sådan så min Thanksgiving tallerken ud, yummy!
Efter middagen tog vi hjem igen, og torsdag aften lige efter thanksgiving begynder Black Friday. Black Friday er en nat/dag hvor butikkerne har super gode tilbud, og man shopper midt om natten. Butikkerne er virkelig fyldte, og køerne er super lange bare for at komme ind. Amber, Ali og jeg tog til Wallmart klokken 8 pm, hvor den åbnede, egentlig bare for at kigge efter crazy shoppers. Man kunne næsten ikke få en parkerings plads først og fremmest, folk holdt ulovligt over det hele. Og da vi gik ind af indgang var der en dame der sagde: "Don't go in there, it's crazy!" Haha, det var nu ikke så slemt endda. 

Wallmart at 8.30 pm
Amber, mig og Ali at Wallmart 

Til midnat tog mig, Amber, Ali og Anna til vores lokale center, og shoppede et par timer. Jeg fandt faktisk ikke rigtig noget, for den eneste butik jeg havde planlagt at købe noget i, var selvfølgelig den eneste som først åbnede klokken 5.30 am. Men det var stadig rigtig sjovt, og centret var mere fyldt, end jeg har set den være nogensinde før. Efter det tog vi hjem igen og sov en time, for vi ville op igen at 4.30 am. Det var egentlig meningen at jeg ville have blevet oppe hele natten, for jeg var faktisk ikke rigtig træt. Men der var ikke rigtig noget at lave i to hele timer, for Anna faldt i søvn. Så jeg valgte at sove en time istedet. Nå men, Ali, Anna, Maggi og jeg tog igen afsted om morgenen, og shoppede i nogle timer, og spiste morgenmad på McD. Og jeg fik købt en masse godt - en sweater, en skjorte, en top, sokker, en ring og en julegave til min lillebror. Efter det tog vi hjem, og om aftenen havde vi Matt og Siena til at sove her. Så det var sådan set Black Friday, og det var mega fedt! Efter 38 timer med kun et lille lur på en time gik jeg endelig i seng. Havde troet at jeg ville være mere træt efter så lang tid, men nåede bare til et punkt, hvor jeg var overtræt og havde en masse energi i stedet! 

Mine Black Friday køb
Matt der laver mine negle, haha
Resultatet! Langt bedre end jeg havde regnet med.
I dag er det søndag, og jeg glæder mig bare til at komme i skole igen. I dag havde vi nogle venner og familie over for at se Seahawks mod Miami Dolphins. Mig og Ali havde lavet en football kage, som i lige for at billede af også. Ellers tog jeg ud og løbe, og vi pyntede op til jul - med vores falske juletræ og duftlys af gran. Haha, amerikanere altså!

Football cake by Ali and I
Skøn udsigt under min løbetur, elsker bare bjergene herovre så meget

Ingen kommentarer:

Send en kommentar