onsdag den 26. december 2012

Christmas the American way

Lørdag tog vi alle færgen til Seattle. Så skønt at man kan komme til en kæmpe storby med alt på under en time. Det lyder fedt at kunne sig: hey, lad os tage til Seattle i dag?, ikke! Storbypige med stort S for sure. Nå men, vi tog til Seattle for at tjekke der jule ting ud. Der var pyntet op overalt med lys og gigantiske juletræer. Vi gik lidt rundt og kiggede i butikker, og spiste aftensmad på en Qdopa (mexicansk fastfood kæde). Klokken seks tog vi hen til et kæmpe center, Pacific place, hvor der præcis når klokken blev seks "sneede" det inde i centret. Var nu bare sæbe, men alligevel. Fik købt en vinterjakke og et tørklæde by the way, så behøves ikke at fryse mere. Og da vi gik rundt i Seattles gader, så vi en mand der spillede musik og en pige der dansede vildt underligt ved siden af. Og Amber valgte så at hun selvfølgelig også ville danse med, så hun dansede skørt rundt i midten af Seattle. Haha, det er derfor jeg elsker min værtssøter!


Udsigten når man ankommer med færgen 
Pacific place fra 3rd floor
Billedet er ikke bedste kvalitet, men værsgo alligevel 
Amber, ME, Ali, and Andrew (Alis kæreste, hvis i skulle være i tvivl)
Seattle, du er flot!
Søndag samledes hele familien i min onkel og tantes hus, for at lave swedish meatballs for christmas. Tror vi lavede 300, det føltes hvert fald sådan, må man sige. Ellers så vi også Seattle Seahawks i mod SF 49'ers (pt. nummer 1 i NFL). Og Seahawks vandt faktisk super stort - 42-13! Og nu er vi i play-off, og på vej mod Superbowl! Kunne jo være det fedeste nogensinde, hvis det skete. 
Mandag aka. 24 december aka. juleaften (eller ikke jul herovre, men hvertfald i DK), skypede jeg med min familie i Danmark. Det var super dejligt at få snakket lidt, og se dem alle åbne gaver. Så føler man alligevel at man er lidt med, selvom man er på den anden side af jorden. 


Skyping med min familie 
Om aften tog vi igen til min onkel og tantes hus og spiste julemiddag (masser af kødboller)og åbnede gaver fra dem. Da vi kom hjem igen fik vi alle lov til at åbne en gave, som var vores jule pyjamasser som vi skulle sove i. Tror lidt det er en tradition herovre, når de jo åbner gaver om morgenen. Eller noget. 

Den 25. december om morgen blev jeg vækket af min værtssøstre og værtsmor der råbte: "wake up, it's christmas!" klokken seks om morgenen. Så gik vi alle ind og kiggede hvad der var i vores stocking fra "santa". Hvilket en masse små ting, som hårelastikker, slik, tandbørste, body mist, neglelak, sokker og mere. Efter det åbnede vi gaver, masser af gaver. Tonevis faktisk! Fik en hel masse dejlige ting, fra både min familie her og i Danmark. Ligger lige et billede ud så i kan se med. Fik støvler, to jakker, yoga pants, to trøjer, en masse øreringe, parfume, en seahawks t-shirt, make-up, to huer, en dvd, handsker, undertøj, Lauren Conrad bog, hele serien af Pretty Little Liars, neglelak, bælte, undertrøjer, værk fra Martin, strømper, et ur, creme, toilettaske, og to ornaments (en der siger 2012 og alle i min værtsfamilies navne, og en der ligner vores hund på en prik) + penge! Er vildt glad for alle gaverne. Tusind tak til alle i Danmark, som sendte gaver - jeg kunne bruge hver og en.

Senere på dagen tog vi til middag hos min great grandma med hele familie der var samlet endnu engang. Det var hvert fald en anderledes, men skøn jul! Glæder mig dog til at holde jul i Danmark næste år. Danmark ved helt sikkert, hvordan man holder rigtig jul. 

Vores juletræ
Stockings!
Mig, Amber and Ali klar til at åbne gaverrr
Stuen fyldt med ting - wow
Glad for mine nye støvler, som matcher min pyjamas perfekt! Haha
Alle mine skønne gaver!
SURPRISE! Det begyndte også at sne, omkring 10 cm
Grandma med alle børnebørnene
Great grandma med alle børnebørnene. Igen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar