tirsdag den 8. januar 2013

Spørgsmål og svar

Har faaet et par spoergsmaal, tak for dem! Her kommer svarene saa.

Mange skriver, at den første dag er meget slem. Passer det? Og når man har lunch, sidder man så alene eller med nogle andre? Synes ikke foerste skoledag var saerlig slem. Alt var selvfoelgelig helt nyt og anderledes, og jeg tror bare, at man skal tage det som det kommer. De foerste par dage vardog lidt underlige, men tror det var saadant for de fleste efter sommerferien med nye klasser, laerer og saa videre. Inden skolen startede havde var jeg begyndt med soccer, saa kendte en del allerede hvilket var super rart. Plus jeg har to vaertssooestre paa skolen, som var rigtig gode til at hjaelpe mig i starten. Med hensyn til lunch er det jo bare med at finde en gruppe der ser flinke ud, og saa spoerge om man kan have lunch med dem. Simple as that. Det er lidt svaere end det lyder, men tror bare man skal goere det, for alle er saa venlige herovre.

Har du haft hjemve her juletiden - eller bare generelt? Jeg har selvfoelig haft lidt hjemve en gang imellem, men saa laenge man bare nyder livet fuldt ud herovre, og ved man tager hjem igen paa et tidspunkt, gaar det hele jo nok. Ved dog der er rigtig mange udvekslingsstudenter fra min organisation som har haft utroligt meget hjemve - mest fordi de ikke kunne give slip paa deres liv i Danmark med familie, venner, kaerste og saa videre. Saa tror det er meget vigtig at leve fuldt ud mens man er afsted, og Danmark loeber jo ingen vejne. Julen var selvfoelgelig meget anderledes end normalt, og foelte heller ikke rigtig at det egentlig var jul. Men det var helt sikkert spaendende at proeve! Glaeder mig dog til at holde jul i Danmark igen til naeste aar.

Ville du anbefale, at tage afsted paa udveksling? Ville helt sikkert anbefale det. Det er en oplevelse for livet, og man oplever sindssygt mange ting paa kun ti maaneder. Det er selvfoelgelig haardt til tider, og man skal vaere helt afklaret med sig selv, at man er klar til at forlade sit normale liv for saa lang tid. Og der er rigtig meget forskel paa hvor man ender henne, hvilke familie man kommer til at bo hos, stor eller lille skole og saa videre. Men no matter what er det en kaempe oplevelse, saa GOER DET!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar