tirsdag den 5. februar 2013

Seattle trip & Superbowl

I søndags tog jeg til med to af mine venner, og det var første gang jeg har været i Seattle uden en voksen. Normalt vil min coordinator Jodi ikke lade os tage til Seattle uden en voksen, fordi det er "for farligt", men nu må vi åbenbart gerne, hvilket er skønt. Og det gik faktisk også rigtig godt! Begynder at kunne finde lidt rundt, jeg ved hvert fald hvordan man kommer fra færgen til the main shopping sted. Vi havde kun et par timer i Seattle, så vi shoppede bare lidt i H&M, Forever 21, Urban Outfitters og Victorias Secret. Vi skulle hjem med 19.20 færgen, og vi var liiiidt for sent på den. Så vi var nødt til at løbe hele vejen til færgen for vi skulle nå at købe billeter og det hele. Da vi kom til billetkontoret, sagde damen at færgen allerede var sejlet afsted. Men vi kunne se at den stadig var her, så vi fik købt billeter og så løb vi ellers bare derud og vi nåede lige at komme ombord. Så det var super duper heldigt! Den næste færge gik første over en time efter, så det ville have været surt hvis vi skulle vente. 
Eveliina og jeg på færgen (som vi næsten missede)
1. semester er nu ovre, og vi havde vores finals (ligesom terminsprøver) her i onsdags og torsdags. Hele vores skema var totalt anderledes end normalt, hvilket altid er forvirrende, for der er to forskellige lunch's, så man skal finde ud af hvilken en man skal gå til og så videre. Man ja, jeg havde kun prøver i 3 ud af mine 6 klasser, og det er slet ikke særligt svært. Og prøverne gælder heller ikke mere en normal test, så ved ikke lige hvorfor alle er så oppe og køre over det. Det er ikke ligesom i DK, hvor alle klasser har den samme prøve i dansk. Her bestemmer hver eneste lærer selv, hvad prøven skal være. Halvdelen af min engelsk prøve var for eksempel, at udfylde et spørgeskema om hvordan 1. semester havde været - super nemt jo. Endte med at have fem A's og et B- for første semester. Efter torsdag var ovre tog Anna og jeg til Taco Bell, for at fejrer at vi var færdig med 1. semester. Det var hvert fald a good reason to go haha. Jeg skifter kun en klasse i 2. semester, så mit skema ser sådan her ud:

1. US History 
2. Beginner Studio Art 
3. Weight lifting 
-- Lunch
4. Culinary Arts  
5. English 12 
6. Spanish 1

I går var det fredag og vi havde ikke skole fordi det var grading day, hvilket er en dag hvor lærene tjekker alle prøverne. Men egentlig tror jeg bare det er en undskyldning for ikke at have skole, så de kan spare lidt. Men det er da helt fint med mig! Jeg lavede yoga i halvanden time, og derefter tog jeg til min veninde, Taylor's, hus sammen med Sara og Emma. Vi lavede to plakater fordi Taylor og Emma til aftenens basketball kamp, ville spørge to basketball spillere til Tolo (vores vinter dance). De sagde selvfølgelig begge to ja (på grund af vores flotte posters, hehe). Det hele gik rigtig godt, men vi tabte desværre kampen som var mod vores rival skole! 


Taylor and Emma 
Lørdag aften tog jeg over til min veninde, Johannes, hus sammen med Amber, Kati, Ali og Matt. De har en spa udenfor, så den der brugte vi lang tid. Det var super varmt, og det var lys og musik indbygget - så lækkert! Efter det tog vi hjem igen, og Amber, Matt og jeg så film til langt ud på natten. 
Mig og Johanne efter vi var i deres spa!
I går var det søndag, og der var jo Superbowl! Det er en kæmpe ting her i USA, og alle er helt oppe og køre over det, specielt de to byer som er i finalen. Vi tog til min tante og onkels hus og så kampen. Vi fik masser af snacks, som vist er en tradition når der er football kamp her. Selve kampen er spændende, men mange herovre ser det kun for reklamerne og halftime showet. Reklamerne er normale reklamer for biler, mad, elektronik og så videre, men de bruger langt flere penge på de her reklamer som spilles til Superbowlen og de er super sjove. Her dagene efter har alle folk diskuteret dem, selv i nyhederne viste de klip af de bedste reklamer. I halftime showet sang Beyonce! Inden kampen startede havde min onkel lavet en spille plade med hundrede numre, og så kunne man gætte på resultatet ville være efter hver quarter for 1 dollar og vinde 25 dollars hver quarter. Det var super sjovt, men vandt selvfølgelig ikke noget. Havde også kun to felter ud af hundrede, så det nok derfor. Men ja, Superbowl var en rigtig sjovt amerkansk tradition, som jeg helt sikkert er glad for at jeg oplevede!


Vores Superbowl spille plade. Endte med at alle felter var udfyldt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar