tirsdag den 21. maj 2013

HAWAII

Som I jo sikkert godt ved, tog jeg med min værtsfamilie til Hawaii. Vi havde en rigtig god ferie! Vi var 12 personer fra min værtsfamilie, og vi tog til øen Maui, som ikke er den store ø, men den som er kendt for at være den smukkeste, tror jeg nok. Og det var SÅ lækkert og varmt hele ugen vi var der. Der var fyldt med palmer, flotte blomster, strande og de smukkeste solnedgange. Vi havde kun en dag med regn, og det var den aller sidste, hvor vi alligevel bare skulle køre til lufthavnen. Vi boede i en lille by kaldet Napili tæt ved Lahaina. Vi havde lejet to lejligheder på hotellet, Napili Point. Det var lige ud til vandet, hvor man kunne snorkle og se kæmpe skildpadder og alle mulige tropiske fisk. Der var også en fin strand ved hotellet og pools. 

Hver morgenen tog vi super tidligt op omkring klokken seks (jep, eller endnu tidligere) for at tage ud at hike eller løbe inden solen stod op. Det var rigtig dejligt, og det eneste tidspunkt på dagen, hvor man faktisk kan være aktiv uden at dø af hedeslag. Nogle dage gik vi på en beach walk, og andre gange tog vi hen til et andet sted med masser af bakker. 

Ellers lejede vi snorkling udstyr og snorklede, hvilket var så fedt at prøve! Det er en lidt underlig og skræmmende følelse i begyndelsen, men man vender sig til at have hovedet under vandet efter lidt tid. Det er helt vildt, hvad der gemmer sig under vandoverfladen! Det var specielt sjovt at se de store kæmpeskildpadder, som svømmede rundt sammen med os. Er rimelig sikker på, at nogle af dem var over halvanden meter lange. 

En anden dag tog vi til Lahaina og Ali, Amber, Katie og jeg tog en surfing lesson på to timer. Først lærte de os teknikken mens vi stadig var på land, og derefter tog vi ud i vandet og surfede på meget små bølger. Det var SÅ sjovt, og faktisk ikke så svært som det ser ud til. Må indrømme at det er noget nemmere, når man har en instruktør til at hjælpe sig. For dagen efter tog vi ud at surfe igen men denne gang uden en instruktør. Og det var langt, langt svære, tror kun jeg kom op en gang den dag. Men surfing er helt sikkert noget jeg gerne vil prøve igen senere!

Resten af tiden i Maui hang vi bare ud ved poolen og ved en af de flotte strande rundt omkring, som har de største bølger jeg nogensinde har set. Og det er ikke engang sæson for store bølger lige nu, så kan slet ikke forstille mig, hvor vilde de kan blive. En af dagene var der meget vind om aftenen, og der var en kitesurfer lige udenfor vores hotel, som blev nødt til at blive reddet af politi og falck mænd. Han var ude i vandet, da bølgerne plusdelsligt blev lidt for store for ham, og han kunne ikke få hans ting til at virke. Vi kunnne følge det hele fra vores balkon, og han var meget heldig at han blev reddet i tide! Anyways, vi tog også nogle smut ind til Lahaina, hvor vi kiggede i butikker, spiste frokost, fik shave ice (en tradition i hawaii, som smager lidt ligesom slush ice, men der er ice cream i bunden). 

Alt i alt var det en fantastisk tur, og det var dejligt at få lidt sol og varme! Og få en lille pause fra skole var nu heller ikke helt dårligt igen. Her kommer lige nogle billeder, knus 

P.S. Har forresten fået mine flybilleter hjem. Rejser fra Seattle d. 16 juni, og lander i Danmark d. 20 juni og morgenen. Det nærmer sig godt nok nu!

Klar til Hawaii - flyet tog hele seks timer...
Udsigten fra vores altan
Ali og jeg 
Fra hotellet 
Mig, Amber og Katie færdig med vores hike
Lets go to the beach, beach, lets go get awayyy
En af strandene tæt ved hvor vi boede 
Morgenløb med smuk udsigt
Amber, Ali og jeg i Lahaina (KÆMPE cruise ship i baggrunden)
Shave ice 
Sunset in Hawaii - det smukkeste 
Mig, Katie og Ali på vej til surfing
Surfing lesson started 
Mig og vores surfing instruktør 
SURFING BABY
Once again
Frokost med hele familien
Min værstfamilie og jeg inde i Lahaina under en af de kæmpe Banyan træer
Sidste dag i Hawaii - Mig, Ali, grandma og Amber 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar